Esimese nädala postituses kirjeldan kolm head ideed, millest ei saanud asja... või ikka sai?
Vine: kiire kasv ja sama kiire lõpp
Tegemist oli video hosting teenusega/ mobiilirakendusega, kuhu kasutajad said Vine kaamerat kasutades salvestada ja jagada 6 sekundilisi loop-tüüpi videosid. Sai loodud 2012. aasta juunis ja sama aasta oktoobris juba muutus Twitteri omandiks. Kui uskuda erinevaid statistikaid, siis Vine kuldajastul, aastatel nii 2014-2016, võis neid kasutajaid olla vähemalt 200 miljonit, videote vaatamisi kuus võis olla lausa miljardi ringis. Mis siis juhtus?
Juhtus see, et 2016. aastal otsustas Twitter Vine ära tappa
ning 2017. aastal sai teoks projekt nimega "RIP Vine". Põhjuseks see, et Vine'l oli küll palju kasutajaid ja vaatajaid, kes promosid oma paarisekundilistes videotes küll teiste brändide tooteid, kuid Vine'l endal koostööpartnerid puudusid ehk ettevõte ei saanud oma kasutajate pealt %. Üks
põhjus on kindlasti ka konkurents, näiteks Snapchatis saab postitada palju pikemaid videosid, kus filtrid ja notsuninaga kleepsud on sul juba ette antud ja Instagrami saab panna nii pilte kui ka videosid, samuti filtrite ja samuti ilma liigsete piirideta aja suhtes. Esimene vihje Twitterilt Vine'le, et nende armastuslugu hakkab läbi saama oli ka see, et Twitter ostis live streamimiseks mõeldud Periscope.
MySpace: toode, mis oli oma looja nägu - kaootiline
Sotsiaalmeedia võrgustik Myspace, kus said "hängida" kõik lahedad poisid ja tüdrukud. Tegelikult oli esialgu mõeldud just ettevõtetele oma toodete ja teenuste reklaamimiseks, aga kuna MySpace's oli võimalik postitatada oma muusikat, pilte, videosid, omavahel suhelda, chat'i teha, siis kasutasid seda võimalust ka paljud muusikud, näitlejad ja paljud teised sotsiaalsed tegijad. Võiks isegi öelda, et MySpace alustas kogu seda internet celebrity asja.
Siis aga tuli Facebook ja vallutas turu ära. Miks Facebook, seal sai alguses ju ainult üksteist sõpradesse lisada ja vestelda (paar pilti võis ka lisada)? Esiteks see, et Facebook ei olnud tavakasutajale nii keeruline kui MySpace. MySpace's sai põhimõtteliselt vormistada omaenda kodulehte, lisasid oma font'e ja värve, muusikat, pilte - kuid tavakasutaja ei taha seda kõike mõista. Facebook ei nõudnud oma kasutajatelt üldse html ja css oskust, selle mõte oli inimesi omavahel ühendada.
Teine põhjus on turvalisus. MySpace'l oli palju probleeme sellega, et kasutajad ei kasutanud oma reaalseid nimesid ja MySpace ka ei nõudnud seda. Sellest tulenesid ka probleemid meedia ja ka politseiga. Facebook aga nõudis, et inimesed kasutaksid oma pärisandmeid, eriti nimesid.
MSN Messenger: nagu vana hea Nokia
MSN Messenger oli ta tegelikult aastatel 1999-2006 ja siis hakkas Microsoft neid nimesid aina muutma ning arvas, et see on omamoodi piisav innovatsioon (sarkasm). Messenger töötas ilusti pea 18 aastat ning oleks võinud ka edasi minna, kuid Microsoft otsustas vee peale tõmmata ja keskenduda teistele toodetele. Täiesti põhjendatud otsus.
Eelkõige ei meeldinud kasutajatele, et Messenger oli ühendatud vaid Windowsiga. Esialgu oli see tüütu, sest paljud mitte Windowsi kasutajad tahtsid Messengeri kasutada. Hiljem muutus see tüütuks, kui inimesed hakkasid kasutama näiteks Skype, kuid Windows Live Messenger oli endiselt Windowsi kohustuslik vaikimisi sätitud programm, mida oli veel omakorda keeruline kustutada.
Kasutajad hakkasid eelistama Skype, Facebooki ja Whatsappi, mis olid kõikidel OSidel ja seadmetel saadavad. Selleks ajaks oli ka Messengeril hilja hakata midagi uut välja mõtlema.
Üks põhjusi, mida olen kuulnud, et MSN Messenger ei saanud Hiina turul läbi lüüa, sest hiinlastel oli oma Skype-laadne toode juba olemas.
Aga kui üks uks läheb kinni, siis avaneb aken. 2011. aastal ostis Microsoft Skype ära.
Kui me aga vaatame tänapäeva maailma, siis kõik on ajutine. Ajutised suhted, töökohad, elukohad, koduloomad, meile on antud ka mingi lühike aeg siin maamunal elamiseks. Arvestades, et maailmas toimuvad protsessid/ muutused lähevad aina kiiremaks, siis ma ei tahaks öelda, et need minu poolt nimetatud tooted/ teenused/ projektid kukkusid läbi.
Vine jõudis teha mitukümmend inimest kuulsaks ja rikkaks ning lahkus lõppkokkuvõttes võitjana ja kasumis. Myspace päevad on paljudel USA noortel siiamaani meeles ning see nimi on salvestatud pop kultuuri ajalukku. MSN Messenger töötas nagu vana hea Nokia pea 18 aastat ja oleks võinud vabalt ka edasi minna.
Mida ma tahan sellega öelda? Ma arvan, et tänapäeval ei kasutata enam nii palju sellist väljendit nagu "läbikukkunud" toode/ teenus (kui tegemist just ei ole plahvatava Samsung Note 7-ga) ning iga kinni pandud projekt ei tähenda ilmtingimata põrumist. Pigem hinnatakse, kas projektil on tulevikku ja kas ei oleks mõistlik see lähiajal peatada, kuni see veel kasumis on. Seejärel analüüsitakse, mida antud projektist sai õppida ja kuidas teha sellist toodet/ teenust, mis püsiks isegi veel kauem.
Kommentaarid
Postita kommentaar