NÄDAL 3: BLOGIMISE MÕJU UUDISTEMAAILMALE

Selle nädala teemaks on blogimine ja kuidas see on mõjutanud uudiste esitamise viisi. 

Blogimine

Praegu võib blogi pidada mitmes keskkonnas: Facebook, Instagram, Twitter, Blogger, oma kodulehel, firma kodulehel, neid võimalusi on lõpmata palju. Blogida saab erinevatel teemadel, saab ise valida formaati, blogis on vabam keelekasutus, lugejad saavad kirjutada kohest tagasisidet või kommentaari, algab diskussioon. Ametlikku artiklit peab aga ootama, aktuaalse teema puhul võib oodata paar tundi, mahuka teema puhul võib-olla tuleb oodata mitu päeva.
Eelkõige väljendub blogis blogipidaja omaenda subjektiivne, mõnikord ka emotsionaalne, arvamus või kogemus, ametlike uudiste puhul on aga kogutud materjal mitmest allikast ning info on esitatud neutraalsel faktipõhisel viisil (vähemalt ideaalis see peaks nii olema). Inimesed loevad blogisid neid huvitava teema paremaks mõistmiseks, uue informatsiooni saamiseks, kuid kindlasti mitte uudiste lugemiseks, selleks minnakse endiselt ajakirjandusallikate juurde.


Mikroblogimine

Teemat lähemalt uurides tulin järeldusele, et Twitteri-tüüpi lühikesi sõnumeid on lihtne ja kiire edastada, tihtipeale kasutatakse neid just mõne uudise kiiremaks levitamiseks märksõnade abil. Enne kui ajaleht või online-publikatsioon jõuab uudist vormistada ja välja anda, on Twitteri "säuts" juba ammu veebis olemas. Tavablogimisega võrreldes võib mikroblogimine olla veelgi emotsionaalsem ning väljendada kasutaja hetkeseisu ja -mõtteid, aga väga lühendatud kujul. 
Kuna räägitakse, et tänapäeva inimese tähelepanuvõime on igasuguse reklaami ja segavate faktorite tõttu üsna piiratud ning inimesel on vaja pidevat vaheldust ja lühikesi sõnumeid, siis üsna iseenesestmõistetav, miks suutis Twitter veebimaailmas kanda kinnitada. Inimene ei taha uudist oodata, kuni ta jõuab füüsiliselt trükki või keegi ajakirjanik kirjutab ta alles paari tunni pärast valmis. Inimene tahab kohest reaktsiooni, märksõnu, midagi, mida ta saaks koheselt jagada ja veel edasi uurida.
Samas tekitab limiteeritud tähemärkide arv paanikat, skandaale ja segadust (kas või Trump'i näitel). 140 tähemärkiga ehk ühe-kahe lausega ei ole ikka võimalik oma positsiooni selgitada. Sellest, mis tundub sinu jaoks vägagi arusaadav ja loogiline, võib teine inimene hoopis teistmoodi näha. 
Ametlikud ajakirjanduspublikatsioonid on aga läbimõeldud ning kirjutatud neutraalses keeles ja sellepärast inimesed usaldavad neid rohkem just uudiste puhul.


Kommentaarid